VYRAI IR MOTERYS

    Naujausiame choreografės Anželikos Cholinos šokio spektaklyje, skambant klasikinei muzikai, nagrinėjami vyrų ir moterų santykiai: komiškais ir lyriškais duetais atskleidžiami jų panašumai ir akcentuojami skirtumai. Spektaklyje šoka Valstybinio Vilniaus mažojo teatro aktoriai ir A|CH teatro baleto artistės. Skirtinga atlikėjų sceninė patirtis, laisvas aktorių vyrų santykis su šokiu, jų kuriami personažai bei balerinų moteriškumas ir grakštumas sukuria unikalią spektaklio atmosferą. „Šiame spektaklyje nuogai išrengiu ir vyrą, ir moterį... Prieš tai, žinoma, nusirengiu pati“, – teigia choreografė.

    Goda Dapšytė

    ***
    „Vyrai ir moterys“ – tai savotiškas „Pamišusių merginų šokių“ tęsinys. Pasak choreografės: „merginos suaugo ir joms prireikė vyrų“. Išliko net tas pats choreografinis stilius, pastebimas ir kituose nesiužetiniuose A. Cholinos spektakliuose – „Tango in fa“, „Meilė“, „Pamišusių merginų šokiai“, „Fantazija penkioms stichijoms“, „Zmones:)“. Visus juos jungia vienoda režisūra, komiški siužetėliai, ironiškas požiūris į kasdienę buitį, gyvenimo smulkmenas. Ir nors prieš statydama „Vyrus ir moteris“ choreografė sakė buvusi Maskvoje režisieriaus Rimo Tumino repeticijose ir stebėjusi, kaip spektaklį kuria režisierius vyras, tačiau jos pačios kūrinys nuo to nepraturtėjo nei savo dvasia, nei turiniu, nei režisūra, nei šokio technika. Veikiau dar akivaizdesnė tapo jau ne tik švedų choreografo Matso Eko, bet ir britų Mattew Bourne’o bei Lloydo Newsono įtaka. (...)Antra vertus, visų nesiužetinių A. Cholinos spektaklių vertybė – smagi choreografės ironija, aštrus pagavus moters žvilgsnis, demistifikuojantis romantizmo užkulisius. A. Cholina, lengvai žaisdama kasdienybės siužetais sugeba juos „įsceninti“, pridengdama lengvomis metaforomis arba atverdama netikėtais rakursais.

    Vita Mozūraitė Šokio scenoje – vyrai ir moterys, bet ne gyvenimas // www.dance.lt, 2010 09 27

    „Vyrai ir moterys“ – tai paskirų vyriškų ir moteriškų portretų galerija, kuriai, deja, pritrūko nuoseklesnės porų tarpusavio santykių raidos. [...] Minties vientisumui nepadėjo ir scenų jungimo principas, kuris priminė koncertą, sulipdytą iš atskirų dalių: pirmą merginų ir vaikinų pasirodymą keitė duetai, kuriuos pabaigoje buvo bandyta apjungti visų bendru, tiesa, su vis nesibaigiančiomis pabaigomis, šokiu. Susidarė įspūdis, kad choreografei šįkart pritrūko tikslesnės motyvacijos – gimė spektaklis apie nieką ir apie viską, tiksliau, apie besiblaškančius tarp neaiškių santykių priešingų lyčių atstovus. Žinoma, kartais stebėdamas atlikėjus galėjai mintyse sakyti: „Taip juk iš tiesų būna!“, tačiau pabiri šokio epizodai į vientisą spektaklį nesusijungė.

    „Vyrai ir moterys“ dar kartą patvirtino, kad A. Cholinos šokio teatras neatsiejamas nuo jos mylimų plastiškų ir pabrėžtinai grakščių, moteriškai seksualių šokėjų bei patrauklių vyrų. Galėjai matyti čia ir A. Cholinos mėgstamus judesius, šokio kombinacijas, estetiką bei stilių, taip pat puikiai atpažįstamus iš ankstesnių jos darbų. Vis dėlto tokie kūrybos principai ilgainiui tampa pasikartojimu, kuris šįkart išryškėjo spektaklio finale, vėl priminusiame pavasarinių „Auksinių scenos kryžių“ apdovanojimus.

    Sigita Ivaškaitė Ką ten veikia vyrai // 7 meno dienos, 2009 10 02

     

    A|CH šokio teatras

    VYRAI IR MOTERYS

    Vienos dalies šoki spektaklis, trukmė – 1 val. 20 min.
    Premjera – 2009 m. rugsėjo 19 d.

    Choreografė – Anželika CHOLINA
    Scenografas – Marijus JACOVSKIS
    Kostiumų dailininkas – Juozas STATKEVIČIUS

    Šoka:

    Audrius BRUŽAS, Kristina GALALYTĖ, Kiril GLUŠAJEV, Tadas GRYN, Rūta JUODZEVIČIŪTĖ, Margarita MAKEJEVA, Leonardas POBEDONOSCEVAS, Jekaterina ROMANKOVA, Ieva SVETICKAITĖ, Mantas VAITIEKŪNAS