GEROS DIENOS!

    Operoje „Geros dienos!“ įgarsinamos slaptos kasininkių mintys, zujančios jų galvose skenuojant brūkšninius kodus, dedant prekes į celofaninius maišelius, mušant čekius ir mandagiai bendraujant su klientais.

    Pasak libreto autorės Vaivos Grainytės, pardavėjų partijos parašytos natūralistine maniera, jų atliekamos arijose išryškėja skrirtingi tipažai, asmeniniai rūpesčiai, charakterio savybės, kalbos manieros. Pardavėjų monologai, peraugantys į chorus, atskleidžia paradoksalų vartojimo malonumą: prekybos centre sunkiai dirbančios kasininkės, kas dieną besišypsantys ir „Geros dienos“ linkintys robotai, iš tikrųjų šypsosi leisdamos savo uždirbtą algą.

    Libreto autorė Vaiva Grainytė teigia: „Kasininkės manyje visuomet žadino smalsumą. Kaskart apsilankiusi prekybos centre spėliodavau, kas iš tiesų slypi už kiekvienos vardo kortelėje įrašytos „Odetos", „Renatos" ar „Jelenos". Dėliodama pirkinius mėgindavau įsivaizduoti visų šių moterų gyvenimus: apie ką jos galvoja skenuodamos prekes, ką veikia grįžusios namo, kodėl dirba būtent tokį darbą, kokia jų praeitis. Personažai atsiranda iš savotiškų antropologinių stebėjimų, bandymų paslapčia klausyti pardavėjų kalbėjimo manierą, įsižiūrėti į jų išvaizdą".

    Operos kompozitorė Lina Lapelytė atsisako klasikinio dainavimo ir tradicinio požiūrio į partitūrą: kasininkių arijos skamba kaip pasikartojančios, banalios melodijos, primenančios monotonišką, nesibaigiantį prekių keliavimą konvejeriu. Minimalistinė operos muzika sukurta naudojant įvairius aplinkos įrašus – kasdienius prekybos centro garsus. „Geros dienos!“ – tai konceptualiai vieningas kūrinys dešimčiai balsų, elektronikai ir fortepijonui, išaugęs iš darnaus libreto autorės, kompozitorės ir režisierės bendradarbiavimo.

    2013 m. Tarptautinis teatro institutas (ITI) operą „Geros dienos!” atrinko į konkurso „Music Theatre NOW“ finalą (Scenos menų bienalė, Jončiopingas, Švedija), kur spektaklis buvo įvertintas Globe Teana-Theatre Observation prizu. Opera taip pat pakviesta į Šanchajaus šiuolaikinio teatro festivalį ACT, vyksiantį 2013 m. lapkritį, bei Šiuolaikinio muzikos teatro festivalį PROTOTYPE, vyksiantį 2014 m. sausį Niujorke.

     

    Nepriklausoma kūrybinė grupė „Operomanija“

    GEROS DIENOS!

    Vienos dalies opera dešimčiai balsų, elektronikai ir fortepijonui
    Trukmė – 1 val.
    Premjera – 2011 m. balandžio 11 d..

    Libreto autorė – Vaiva Grainytė
    Kompozitorė – Lina Lapelytė
    Režisierė – Rugilė Barzdžiukaitė
    Kostiumų dailininkė – Daiva Samajauskaitė

    Atlikėjai: 

    Kasininkių choras –
    Indrė Anankaitė (sopranas)
    Veronika Čičinskaitė (sopranas)
    Erika Zaleckienė (sopranas)
    Milda Zapolskaitė (sopranas/chormeisterė)
    Vida Valuckienė (sopranas)
    Lina Dambrauskaitė (sopranas)
    Liucina Blaževič (altas)
    Virginija Linkevičienė (altas)
    Rita Račiūnienė (altas)
    Kristina Svolkinaitė (altas)
    Rima Šovienė (altas)

    Kęstutis Pavalkis (fortepijonas)
    Lina Lapelytė (elektronika)